Artykuł sponsorowany

Jak przygotować karton do wysyłki?

Jak przygotować karton do wysyłki?

Opakowania kartonowe są używane niemal we wszystkich branżach, ponieważ są trwałe, praktyczne i uniwersalne. Umożliwiają transportowanie i gromadzenie towarów o różnych właściwościach fizycznych oraz gabarytach. Zanim jednak trafią one wraz z towarem do odbiorcy, należy je odpowiednio przygotować do wysyłki. Wyjaśniamy, jak przebiega ten proces nazywany też konfekcjonowaniem towarów.

Jak produkuje się opakowania z kartonu?

Opakowania z kartonu powstają z kilkuwarstwowej tektury wyprodukowanej z masy papierniczej, w której skład wchodzi między innymi makulatura, drewniana masa włóknista i tkanina. By uzyskać twardy materiał papierniczy w formie kartonu, tekturę należy poddać intensywnej obróbce termicznej oraz chemicznej. Natomiast proces produkcji opakowań kartonowych opiera się na takich czynnościach, jak cięcie kartonu, bigowanie i klejenie. Współcześnie proces ten jest w pełni zautomatyzowany i odbywa się na specjalnych maszynach.

Etapy przygotowania kartonu do wysyłki

Jednak wyprodukowanie opakowania kartonowego to dopiero początek całego szeregu czynności składających się na przygotowanie kartonu wraz z towarem do wysyłki. W języku branżowym nazywamy je konfekcjonowaniem bądź co-packingiem. Podstawowa definicja konfekcjonowania obejmuje pakowanie produktów, między innymi w opakowania kartonowe, porcjowanie ich oraz przepakowywanie z opakowań zbiorczych do jednostkowych.

Jednak konfekcjonowanie to także zabezpieczenie towarów w kartonach na czas transportu, na przykład poprzez włożenie tam papieru czy folii bąbelkowej. W przypadku pudeł kartonowych zwanych kratownicami jest to prostsze, albowiem mają one specjalne przegrody zabezpieczające ładunek szczególnie wrażliwy na uszkodzenia, na przykład butelki z alkoholem. To dowodzi tego, że ważny jest także dobór opakowania, by pasował on do przewożonego towaru. Konfekcjonowanie może obejmować też przygotowywanie zestawów promocyjnych.

Wykonywanie etykiet i nadruków

Wiele firm, takich jak dostawca pudeł kartonowych Flexgroup, w ramach usługi konfekcjonowania oferuje także wykonywanie nadruków i etykiet na opakowaniach z kartonu. Pełnią one funkcje zarówno estetyczne, reklamowe, jak i informacyjne. Takie nadruki mogą być wielokolorowe, składać się z loga firmowego czy znaków graficznych, z którymi kojarzone jest dane przedsiębiorstwo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.