Jak przygotować karton do wysyłki?
Opakowania kartonowe są używane niemal we wszystkich branżach, ponieważ są trwałe, praktyczne i uniwersalne. Umożliwiają transportowanie i gromadzenie towarów o różnych właściwościach fizycznych oraz gabarytach. Zanim jednak trafią one wraz z towarem do odbiorcy, należy je odpowiednio przygotować do wysyłki. Wyjaśniamy, jak przebiega ten proces nazywany też konfekcjonowaniem towarów.
Jak produkuje się opakowania z kartonu?
Opakowania z kartonu powstają z kilkuwarstwowej tektury wyprodukowanej z masy papierniczej, w której skład wchodzi między innymi makulatura, drewniana masa włóknista i tkanina. By uzyskać twardy materiał papierniczy w formie kartonu, tekturę należy poddać intensywnej obróbce termicznej oraz chemicznej. Natomiast proces produkcji opakowań kartonowych opiera się na takich czynnościach, jak cięcie kartonu, bigowanie i klejenie. Współcześnie proces ten jest w pełni zautomatyzowany i odbywa się na specjalnych maszynach.
Etapy przygotowania kartonu do wysyłki
Jednak wyprodukowanie opakowania kartonowego to dopiero początek całego szeregu czynności składających się na przygotowanie kartonu wraz z towarem do wysyłki. W języku branżowym nazywamy je konfekcjonowaniem bądź co-packingiem. Podstawowa definicja konfekcjonowania obejmuje pakowanie produktów, między innymi w opakowania kartonowe, porcjowanie ich oraz przepakowywanie z opakowań zbiorczych do jednostkowych.
Jednak konfekcjonowanie to także zabezpieczenie towarów w kartonach na czas transportu, na przykład poprzez włożenie tam papieru czy folii bąbelkowej. W przypadku pudeł kartonowych zwanych kratownicami jest to prostsze, albowiem mają one specjalne przegrody zabezpieczające ładunek szczególnie wrażliwy na uszkodzenia, na przykład butelki z alkoholem. To dowodzi tego, że ważny jest także dobór opakowania, by pasował on do przewożonego towaru. Konfekcjonowanie może obejmować też przygotowywanie zestawów promocyjnych.
Wykonywanie etykiet i nadruków
Wiele firm, takich jak dostawca pudeł kartonowych Flexgroup, w ramach usługi konfekcjonowania oferuje także wykonywanie nadruków i etykiet na opakowaniach z kartonu. Pełnią one funkcje zarówno estetyczne, reklamowe, jak i informacyjne. Takie nadruki mogą być wielokolorowe, składać się z loga firmowego czy znaków graficznych, z którymi kojarzone jest dane przedsiębiorstwo.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana